Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

Για άλλο λόγο επικοινωνήσαμε με το Δήμαρχο Αγελοκάστρου, και συγκεκριμένα για την λίμνη Λυσιμαχεία που πλημύρισε και που βρίθουν τα δημοσιεύματα σήμερα για το γεγονός, (θα επανέρθουμε με αναλυτικό ρεπορτάζ αργότερα) και άλλη είδηση προέκυψε, Τον βρήκα επάνω στον Αι Γιώργη αγανακτισμένο να κάνει τον ντετέκτιβ, Γιατί άφησαν όπως μου είπε την εκκλησία του χωριού, που την διέρρηξαν έξη φορές, και πιάσαν τώρα και τα εξωκλήσια. Ψάχνω να βρω μου είπε σε συνεννόηση με τον Παπά αν λείπει τίποτα. Διάρρηξη και στο ιερό προσκυνητάρι του χωριού μας. Αυτό κι αν είναι κατάντια ενός λαού αγαπητοί συμπατριώτες.
Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.
Continue reading

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

Μπούλες στο Αγγελόκαστρο τέλος δεκαετίας του 60

Δεν ήταν έτσι ρε παιδιά οι απόκριες. Πόσοι τις πήραν είδηση κι εφέτος; Όλα στημένα, απρόσωπα κι ακριβοπληρωμένα. Όλα από πλαστικό μπογιά και τόνους φελιζόλ. Ψεύτικο κέφι σε μια ψεύτικη γιορτή.
Που είναι εκείνες οι απόκριες στο Αγγελόκαστρο, που περιμέναμε με αγωνία πότε θα’ρθουν. Άλλα τα χρόνια όμως κι άλλες οι εποχές. Ήταν μικρή τότε η κοινωνία του χωριού, κι όλοι είχαν κάποια σχέση μεταξύ τους. Έτσι το πνεύμα της αποκριάς κυριαρχούσε σ’ όλο το χωριό. Η κοινωνία στερημένη και διψασμένη για λίγη διασκέδαση μετά τα πέτρινα τα χρόνια της κατοχής και του εμφυλίου, παρά τη φτώχια της, περίμενε κάποιες γιορτές για να το ρίξει λίγο έξω. Και ιδίως την αποκριά, όπου εδώ μιλάμε για πλήρη απελευθέρωση, και γενική διακωμώδηση των πάντων, χωρίς καμία παρεξήγηση και υποκρισία.
Πώς να ξεχάσω τον Γιάννη Μπούζα να ’ναι καλά. Που ερχόντανε στη βάβω Κώσταινα και του βάζε μια πάντα πλουμιστή από τον τοίχο, πετραχήλι, τού φτιαχνε κι ένα θυμιατό από τενεκεδάκι γάλα εβαπορέ, του κόλαγε και γένια από τραγόμαλλο, και τον μασκάρευε έναν τέλειο Αρχιεπίσκοπο. Τον Πάνο Ζαλοκώστα ντυμένο αστυνόμο, να κυνηγάει τον Κώστα τον Πετράκη που έκανε τον κλέφτη, κι έτρεχε πάντα να κρυφτεί πίσω απ’ τις γυναικείες συντροφιές που τρομοκρατημένες διαλυόντανε. Η την μεγάλη ομάδα του μπάρμπα Χρήστου και του Στέλιου Κασιδιάρη που έκανε πάντα τον γυναικολόγο τον γιατρό, με Πάνο Λώλο (Βασιλακόπουλο) κι όλους τους άνδρες απ’ την επάνω εκείνη γειτονιά Ψηλαλωνιού.
Κάποια απόκρια μάλιστα κάνανε τους μηχανικούς, τάχα ολόκληρο συνεργείο Δημοσίων έργων, και μέτραγαν για την διάνοιξη του επάνω δρόμου. Κι εκεί στο σπίτι του μπάρμπα Φίλλιπα του Παπουτσή που ακόμα η γωνία του προεξέχει μες το δρόμο, με μια μετροκορδέλα μετρούσανε το πόσο θα το κόψουν. Και να’χει γίνει ο μπάρμπα Φίλλιπας μπαρούτι, που είχε πιεί και τα κρασάκια του, και του ‘ρχονταν ότι θα γίνει αλήθεια η κατεδάφιση.
Αλλά και οι Μπούλες. Όλη την νύχτα Κυριακή το βράδυ, μασκαρεμένοι να γυρνάμε σχεδόν όλα τα σπίτια του χωριού. Εκεί να δεις παρά τη φτώχια τραπεζώματα και πλούσια κρασοκατάνυξη, σ΄όλους τους μαχαλάδες του χωριού. Και δεν σε άφηναν να φύγεις αν δεν σ’ αναγνώριζαν κι αν δεν δοκίμαζες απ’ τον δικό τους τον κρασομεζέ.
Που τα θυμήθηκα και πάλι όλα ετούτα εδώ στον ξένο τόπο, που οι μάσκες πια για πάντα έχουν πέσει,( η μάλλον καλύτερα φοριούνται καθημερινά) μες την μαζικοποίηση την ύποπτη την γκλαμουριά και την υποκρισία. Μας το σκοτώσανε το όνειρο οι κουφάλες Πατριώτη κι όλους μαζί μας έκαναν καρνάβαλους καθημερνούς.
Όχι κείνα τα χρόνια δεν ήταν έτσι οι απόκριες ρε παιδιά.
Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.

Continue reading

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010



Μουγκαμάρα έπεσε στο Αγγελόκαστρο. Εδώ στο υπ’ αναστολή φύλλο του Φεβρουάριου της εφημερίδας.

www.pureportals.com/kastronews

Continue reading

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος κληθείς να σχολιάσει την απόφαση του συμβουλίου της επικρατείας για την εκτροπή του Αχελώου τη χαρακτήρισε «ιστορική»(Από σημερινό δελτιο τύπου της Νομαρχίας.)
Ηρεμίστε λεβεντόπαιδα, και μετριάστε λίγο τους πανηγυρισμούς και τις φαμφάρες. Θα σας το πω για άλλη μια φορά. Δεν έχει τίτλους τέλους το σήριαλ της εκτροπής του ΑΧΕΛΩΟΥ. Η απόφαση του συμβουλίου της επικρατείας μιλάει μόνο γι’ αναστολή των έργων εκτροπής. Την ίδια ανησυχία εκφράζουν κι όλες οι περιβαλλοντικές οργανώσεις της χώρας (WWF Ελλάς, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και Δίκτυο Μεσόγειος SOS) και είναι συγκρατημένη η αισιοδοξία τους και που είναι αυτές που ασχολούνται συστηματικά με το πρόβλημα "Αχελώος" και μάλιστα λιγάκι παραπάνω από μας..
Βέβαια το πρόβλημα εμείς το έχουμε. Εμείς θα ζήσουμε τις σοβαρές οικολογικές επιπτώσεις, ειδικά για τα ευαίσθητα λιμναία οικοσυστήματα που τροφοδοτούνται από τον Αχελώο, δηλαδή την Τριχωνίδα και τη Λυσιμαχεία. Κι ακόμα εμείς θα το πληρώσουμε το μάρμαρο και μάλιστα εν μέσω κρίσης οικονομικής. Πολλά εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπάρχει και σχεδιασμός για χρήση του νερού όταν και αν φτάσει κάποτε στης Θεσσαλίας το μεγάλο κάμπο.
Εξέδωσαν και ανακοίνωση αυτές οι οργανώσεις , κάτι που αποδεικνύει πως το πολιτικό παιχνίδι του επικίνδυνου λαϊκισμού παίζεται ακόμα. Η Θεσσαλία δεν χρειάζεται τον Αχελώο για να αρδευτεί. Η Θεσσαλία έχει άμεση και απόλυτη ανάγκη από έργα προστασίας και σωστής διαχείρισης των υδάτινων πόρων που διαθέτει, καθώς και από αναδιάρθρωση των καλλιεργειών, λέει ορθά κοφτά η ανακοίνωση. . Η εκτροπή είναι απλά στάχτη στα μάτια αγροτών που απεγνωσμένα ψάχνουν λύσεις στα προβλήματά τους, και καταλήγει λέγοντας, πως πρέπει η Πολιτεία να απελευθερωθεί από τα πλοκάμια του στοιχειωμένου έργου της εκτροπής του Αχελώου και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες παρεμβάσεις για ολοκληρωμένη και αποτελεσματική διαχείριση του υδατικού δυναμικού της Θεσσαλίας.
Γι’ αυτό σας λέω:
Όσο ο Αχελώος θα κυλάει, πάντα θα έχει να παλέψει μ΄έναν Ηρακλή. Μ’ένα ξεφτιλισμένο φαύλο κράτος, και τα αιρετά κατά καιρούς τσιράκια του.
Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ.
Κώστας Μπούτιβας.
Continue reading

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Aυτό το email που έφτασε σήμερα από το Δήμο Αγρινίου στην εφημερίδα, Άρχισαν σήμερα (Τρίτη 9 Φεβρουαρίου) οι εργασίες μιας σημαντικής παρέμβασης σε ένα από τα κεντρικά σημεία της πόλης. Πλήρης ανακατασκευή της οδού Παπαστράτου. χαρούμενο και μελαγχολικό συγχρόνως μ΄ έκανε, μιας και με γύρισε δεκαετίες χρόνια πίσω.
Να αρμενίζω βρέθηκα καταμεσής στην Παπαστράτου, και οι νεανικές φωνές συμμαθητών και φίλων να με ακολουθούν. Τι απέμεινε από το παλιό εκείνο Αγρίνιο αναρωτιέμαι, καθώς ανηφορίζω με τη σκέψη και κοντεύω να φτάσω στο Πάρκο, λίγο πριν ακουστεί ο ήχος απ’ το κουδούνι του σχολείου , για ένα κρυφό τσιγάρο σέρτικο, κατά προτίμηση Καρέλια Αγρινίου.
Η μυρωδιά του καπνού, που πότιζε τότε τον αέρα του Αγρινίου στην όσφρησή μου έντονη ετούτη τη βραδιά. Εκεί λοιπόν καταμεσής στην Παπαστράτου, στο ΄΄νυφοπάζαρο΄΄ όπως την λέγανε την μακρινή εκείνη εποχή, εκεί είναι που έργα πάλι γίνονται.
Τίποτα δεν απέμεινε λοιπόν απ’ το παλιό εκείνο Αγρίνιο. Τίποτα δεν απέμεινε να μας θυμίζει έστω λίγο, την παιδική μας ξεφτισμένη αθωότητα. Κι αυτό το λίγο που η καταταλαιπωρημένη Παπαστράτου μας ξυπνούσε κάπου- κάπου , κάποια μπουλντόζα τώρα το κατεδαφίζει.
Μα εμείς αντέχουμε. Έχουμε εκείνο το Αγρίνιο, τους πρώτους έρωτές μας, τα πρώτα μας ποτά και τα ξενύχτια, τα πρώτα μας αθώα παραστρατήματα, αμπαρωμένα με λουκέτα στις καρδιές μας.
Αντέχουμε να τραγουδάμε ακόμα.
Δρόμοι παλιοί που αγάπησα και μίσησα ατέλειωτα
κάτω απ' τους ίσκιους των σπιτιών να περπατώ
νύχτες των γυρισμών αναπότρεπτες κι η πόλη νεκρή

Την ασήμαντη παρουσία μου βρίσκω σε κάθε γωνιά
κάμε να σ' ανταμώσω κάποτε φάσμα χαμένο του τόπου μου κι εγώ.
Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.
Continue reading

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Ετούτη η ριμάδα η κρίση έχει επηρεάσει εκτός απ’ την τσέπη μας , και ολόκληρη τη ζωή μας. Το ρυθμό μας τη δουλειά μας τις πράξεις μας ακόμα και τη σκέψη. Πάγωμα οι αυξήσεις πάγωμα οι μισθοί πάγωμα το ένα πάγωμα το άλλο πάγωσε και το μυαλό.

Έτσι σήμερα Τσικνοπέμπτη που πήγα να γράψω κάτι για τη μέρα δεν κατέβαζε τίποτα το μυαλό. Είπα να βάλω τη περσινή εγγραφή γι αυτή τη μέρα όταν μου ήρθε ένα ωραίο περιστατικό τέτοια εποχή πριν λίγα χρόνια απ’ το χωριό.

Είχε έρθει εκείνος ο περιπλανώμενος έμπορας σιδερικών και εργαλείων που έρχεται τα τελευταία χρόνια στο χωριό, άραξε το αγροτικό του πάνω στο ρέμα και άρχισε φωνακτά να διαφημίζει το εμπόρευμά του. Ήτανε Κυριακή πριν απ΄την τσικνοπέμπτη.

Έλα παιδιά έχω ωραίο εργαλείο για μεθαύριο Τσικνοπέμπτη.
Τον άκουσε η παρέα κάτω στο καφενείο του Ρουσογιάννη πάμε να δούμε είπε τι είναι αυτό. Ήταν ένα μικρό τσεκούρι επινικελωμένο πού ήταν στο πίσω μέρος του ένα οδοντωτό σφυρί. Το πήρε ο νουνός μου, ο μπάρμπα Σπύρος ο Βλαχογιώργος και το περιεργάζονταν καλά. Είναι για να χτυπάμε τις μπριζόλες για ν’ απλώνουνε ,για να ψηθούνε έπειτα καλά, του εξηγούσε επιδεικτικά ο μικροέμπορος.


Ωραίο πράγμα πόσο κάνει; είπε ο μαρμπαΣπήρος. Κι είπε ένα ωραίο όταν άκουσε τιμή.

Άμα βαρέσεις τις φακές μ’ αυτό πετάχτηκαν και στο’βγαλαν το μάτι. Που να τις βρούμε φίλε τις μπριζόλες, Φακές τρώμε εμείς εδώ και Τσικνοπέμπτη.

Κόκαλο ο έμπορας. Έχω κι ωραία πριόνια είπε από μέσα του σιγά.
Καλά τσικνίσματα όπου κι αν βρίσκεστε Αγγελοκαστρίτες.
Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ. Κώστας Μπούτιβας.
Continue reading

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010


Καλώς τα παιδιά και τα περίμενα.
Ήρθε δελτίο τύπου απ’ τη Νομαρχία, πάλι ένα τελείως προπαγανδιστικό υλικό. ΔΙΑΒΑΣΤΕΤΟ.
Με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα των Υγροτόπων (2 Φεβρουαρίου 2010) η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλοακαρνανίας με τη συνεργασία της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Ι.Π. Μεσολογγίου προχώρησε στην έκδοση φυλλαδίου με τίτλο: «ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ».
Στον πρόλογο της έκδοσης ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας Θύμιος Σώκος αναφέρει τα εξής:
«Στο πέρασμα του χρόνου, οι υγρότοποι αποτέλεσαν το σκηνικό της ιστορίας και του πολιτισμού μας. Καθόρισαν τόπους διαβίωσης και γεωγραφικά όρια, σχέσεις επικοινωνίας και συσχετισμούς δυνάμεων, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές δομές. Διαπαιδαγώγησαν, ενέπνευσαν. Από τότε άλλαζαν πολλά, καθώς μεγάλο ποσοστό της συνολικής έκτασής τους σε εθνικό επίπεδο αλλοιώθηκε ή χάθηκε οριστικά κατά τη διάρκεια τον εικοστού αιώνα. Οι αυξημένες απαιτήσεις σε νερό για ύδρευση και άρδευση οδήγησαν στην αποστράγγιση τεράστιων υδροτροπικών εκτάσεων, ενώ η ρύπανση και μια σειρά από άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες συνέβαλαν καθοριστικά στην υποβάθμισή τους. Ο νομός Αιτωλοακαρνανίας, αν και δεν ξέφυγε από τη γενικότερη κατάσταση, ωστόσο εξακολουθεί να αποτελεί τον πλουσιότερο σε υδατικά οικοσυστήματα νομό της Ελλάδας. Σήμερα, τα αναλλοίωτα στοιχεία των υγροτόπων μας - όσα διασώζονται - προσδιορίζουν το μέλλον του τόπου και της χώρας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην παγκόσμια περιβαλλοντική ισορροπία μέσα από την αδιάσπαστη ενότητα ολόκληρου του Πλανήτη. Η προστασία τους και η αειφορική διαχείριση των φυσικών μας πόρων, καθίσταται αναγκαιότητα αδήριτη. Ευθύνη συλλογική και ατομική. Γιατί, όντως, το περιβάλλον είναι ταυτόχρονα θέμα πολιτισμού, οικονομίας και πολιτικής».
Ωραία λόγια σεβαστέ μου Κύριε Νομάρχα. Να τα ακούς και να ευφραίνεται η ψυχή. Να θέλεις και πανό να αναρτήσεις, ΄΄ Θύμιο μαζί, που έκανες το νομό μας μεγάλο μαγαζί.΄΄
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα κ Νομάρχα. Δικό σου σχέδιο δεν ήταν να έρθει αγωγός του βιολογικού καθαρισμού απ’ τη μονάδα βιολογικού καθαρισμού του Αχελώου στα σύνορα με τα Καλύβια,( σαν μέτρο αντισταθμιστικό στο Δήμο Αγγελοκάστρου, που παραχώρησε την έκταση εκεί κάτω στη αξέρα) στις παρυφές του Δήμου Αγγελοκάστρου. Κι έγιναν έξοδα, και ήρθε ο αγωγός, και πήρες τότε εσύ τους ψήφους που επεδίωκες, όμως τι έγινε από εκεί και πέρα. Συνδέθηκε ποτέ αυτός ο αγωγός , μ’ όλα τα λύματα του Δήμου Αγγελοκάστρου; Λίγο πιο κάτω απ’ το γήπεδο., πίσω απ΄την αποθήκη του συνεταιρισμού έχει κατάληξη αυτός ο αγωγός, Δεν είναι χίλια μέτρα από εκεί που καταλήγουνε τα λύματα ολόκληρης κωμόπολης στο Δίμικο, στο ποταμάκι γνήσιο υγρότοπο, που θρέφει τόσα είδη από ψάρια και πουλιά.
Είναι δικό μου θέμα είπες τότε κ Νομάρχα, και οι Δήμαρχοι και οι Δημότες του Αγγελοκάστρου σας πιστέψανε, βέβαια οι δήμαρχοι ανάλογα και με τις αντιλήψεις τους είχανε τότε άλλα θέματα ν’ απασχοληθούν.Την 1η εικόνα με το σκουπιδότοπο πως δεν την είδατε ποτέ κ Νομάρχα. Στον Αχελώο είναι που είναι και προστατευόμενη από διεθνείς συνθήκες περιοχή, κοντά εκεί στο βιολογικό καθαρισμό.
Για ποιούς υγροτόπους
λοιπόν μιλάτε κ Νομάρχα. Για της Αιτωλοακαρνανίας τα μεγάλα κατροκάνατα.
Εφημερίδα το ΚΑΣΤΡΟ.
Κώστας Μπούτιβας.
Continue reading